Varför och hur bildspelen kom till.
Jag fick A Course in Miracles i min hand 1992. Det var en kollega som sa "den här boken måste du läsa!" Jag började studera boken men förstod inte ett dugg. Jag trodde det berodde på att den var på engelska. När boken sen kom ut på svenska 2004 började jag på nytt studera En Kurs i Mirakler. Boken var fortfarande svår att förstå. Ett sätt för mig att tränga in i boken var att göra bildspel på texten. Genom att texta bilder med texter ur En Kurs i Mirakler kunde jag mata mig själv med sekvenser ur EKIM. Textboken, som är på ca 1000 sidor, är väldigt omfattande och för stor för att få plats i sin helhet i bildspelen. Jag valde därför ut delar ur alla 31 kapitel som jag sedan satte ihop med bilder och musik. Det blev en fem timmar lång produktion i tre delar med sammanlagt tretton avsnitt, drygt 20 minuter långa. Sen fortsatte jag med att göra en bildspels-serie på hela Handledning för Lärare.
Här nedan finner ni min senaste produktion som består av bildspel från Arbetsbokens alla 365 lektioner. Dessa bildspel består av bild + text + Paulina Fredrikssons inläsning av texten. Denna serie är min gåva till er alla!
Kram Irene
Bildspel lektionerna 51 - 100. Bildspel lektionerna 101 - 150. Bildspel lektionerna 151 - 200. Bildspel lektionerna 201 - 250. |
Bildspelet finns också i e-kursen Ett Psykosyntesperspektiv på EKIM (av Lars Gimstedt).